“Program
jačanja javnih institucija u Bosni i Hercegovini” (SPI) je pokrenut 2010.
godine sa ciljem podrške državnim institucijama u poboljšanju kvaliteta pruženih
usluga i boljeg ispunjavanja potreba građana.
Program se zasniva na Sporazumu o saradnji između
Bosne i Hercegovine i Savezne Republike Njemačke. Njemačko savezno ministarstvo
za ekonomsku saradnju i razvoj (BMZ) je u tom cilju ovlastilo Deutsche Gesellschaft für
Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH za provedbu njemačkog
doprinosa u programu. Glavni partner u Bosni i Hercegovini je Ured koordinatora za
reformu javne uprave.
Budžet za prvu fazu sa trajanjem od augusta 2010. do kraja 2013. godine je 5,7
miliona eura.
Pored Kancelarije koordinatora za reformu
javne uprave, korisnici programa su Centralna banka BiH, Agencija za statistiku
BiH, Agencija za javne nabavke BiH, Ured za razmatranje žalbi, Direkcija za
evropske integracije, Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje, Agencija
za državnu službu BiH i Agencija za razvoj visokog obrazovanja i osiguranje
kvaliteta.
U Agenciji za razvoj visokog obrazovanja i
osiguranje kvaliteta aktivnosti GIZ-a su usmjerene na jačanje Agencije u
pogledu poboljšanja pružanja usluga relevantim institucijama, uspostavljanju
strateškog planiranja i sistema monitoringa i evaluacije te upravljanje
kvalitetom. Pored toga, jačanje procesa Agencije, podrška u IT pitanjima te
jačanje kapaciteta u smislu obuke uposlenika Agencije će također biti provedeni
u kontekstu pružanja tehničke podrške.
Nastavak
saradnje sa GIZ-om u okviru druge faze Programa jačanja javnih institucija
Direktor
Agencije za razvoj visokog obrazovanja i osiguranje kvaliteta dr Husein Nanić i
rukovodilac Programa jačanja javnih institucija Reinhard Lüke potpisali su u
Sarajevu 03.09.2014.godine Memorandum o razumjevanju. Potpisivanju Memoranduma
prethodio je Sporazum o implementacii druge faze Programa koji su potpisali
Ured koordinatora za reformu javne uprave i Njemačko društvo za međunarodnu
saradnju (GIZ) koje po nalogu Vlade Sаvezne Republike Njemačke implementira
ovaj Program.
Program je
aktivan kroz tri polja djelovanja s ciljem poboljšanja uslova za provedbu
reforme javne uprave, unapređenje razmjene iskustava i zajedničkog učenja kroz
međuinstitucionalne radne grupe. Program se u svom radu fokusira na slijedeće
tematske oblasti: komunikacije i upravljanje znanjem, upravljanje ljudskim
resursima, javne nabavke i elektronska uprava te upravljanje kvalitetom.
Pored Agencije
za razvoj visokog obrazovanja i osiguranje kvaliteta korisnice Programa su Ured
koordinatora za RJU, Agencija za državnu službu Bosne i Hercegovine, Direkcija
za evropske integracije, Agencija za javne nabavke Bosne i Hercegovine,
Centralna banka Bosne i Hercegovine, Agencija za statistiku Bosne i
Hercegovine, Ured za razmatranje žalbi, Agencija za predškolsko, osnovno i
srednje obrazovanje Bosne i Hercegovine.